torsdag 6 oktober 2011

Åh vad glad jag blev när jag kom hem och såg att Marinus kommenterat förra inlägget. Jag tänker använda bloggen en stund för att vända mig direkt till honom. Hej Marinus! Vi tänker på dig med kan jag säga och pratar ibland om att vi undrar hur du har det, särskilt sedan vi inte sett dig på facebook på länge ;). Vi har det bra, gör praktik två nu och är klara med den om drygt tre veckor. Hur har du det undrar jag? Går det bra på SU? Åh, vad kul att du har hittat hit och att du kommenterade! Skriv gärna igen.

Till er andra: Torsdagen har varit bra, seminarium med min kära klass. Eller delar av den i alla fall. Massor av härligt babbel om praktik och olika funderingar. Nu är jag slut i skallen. Jag tror att kvällen helt kommer ägnas Harry Potter faktiskt.

1 kommentar:

Marinus sa...

Hej
Det är bara bra, ja jag lämnade Fb då jag upplevde att det blev lite för mycket uppmärksamhetssökande/"titta på mig" orienterat för min smak. Det skulle gå att argumentera för att
"- då är det bara att blocka/inte läsa dessa statusar/inläggen. "

Men jag är alldeles för nyfiken så det slutade med att det tog för mycket tid och att jag blev irriterad. Så jag har varit fri från Fb över ett år nu tror jag.

Hoppas praktiken har varit bra, har det varit bra att ha den uppdelad i två omgångar? Antar att det är bra att ha möjligheten att besöka fler verksamheter. Är ni nöjda med upplägget i övrigt i E-Tuna, rörande utbildningen?

Jag är på min fjärde termin, min praktik kommer nästa termin om allt vill sig väl. Jag läser min fjärde termin i Madrid och jag behöver ha 24 poäng med mig hem för att få börja på femte terminen. :) Hade varit så mycket lättare om jag kunde spanska :) Men jag har en bra känsla och hoppas det kommer lösa sig.

SU är väl bra, för dyrt kaffe i kafét bara. :)
Lycka till med fortsatta studier, ha det bäst.
Ps. +1 i familjen, niño.
/Marinus