lördag 22 oktober 2011

Åh nu insåg jag en annan sak om det här med nätdejting. En av fördelarna måste vara att jag får vara ganska hård i min sållning. Jag måste ju ändå sålla på något sätt och då kan jag sålla som jag vill.

Så här kan det låta då: "Om du är man och funderar på att skriva till mig kan du läsa det hör först:
Om en dejt överhuvudtaget ska komma på tal behöver du dela min önskan om att försöka leva jämställt och fria från de rådande föreställningarna om vad en man respektive en kvinna är. Jag tänker inte leva i en relation där jag förväntas ta en mammaroll åt min partner och vara projektledaren hemma. Jag söker en jämlik lagkamrat.

Om du går igång på texten och ser det som en utmaning att "visa feministen att män minsann kan". Då kan du surfa vidare nu. Om du däremot känner att du söker samma sak. En jämlik partner och om du är beredd att anta utmaningen att försöka leva jämställt, då är du välkommen att skriva. Om du överhuvudtaget inte ser min problembeskrivning kan vi nog också få ett problem. "

Bra va?

Jo ni som undrar. (Bästis) Jag nätdejtar tydligen igen. Eller det gör jag inte för jag skriver inte med någon. Men jag har skapat en profil igen. Om jag blir kvar eller inte lär visa sig.

Inga kommentarer: