onsdag 29 juni 2011

Sedan jag började LCHF:a för drygt en månad sen.. Nej det är mer.. Äh skitsamma i alla fall så började jag tugga sjukt mycket tuggummi då för att det hjälpte mig när jag blev sötsugen. Nu läste jag på påsen att "sockerfria" tuggummin innehåller massvis med kolhydrater. Extra White sweet mint innehåller 69,1 g/100 g. Det är sjukt mycket! Det som kan hända är att jag får insulinpåslag av dem och det kan leda till att jag äter mer, lagrar mer fett och dessutom blir mer sötsugen om jag förstått det rätt. Hm. Inge mer tugg alltså. Och en läxa att fundera mer över vad jag stoppar i mig och varför.

Jag har haft det kämpigt ett tag nu, skälet till det är att jag "tillåter" mig att fuska, vilket leder precis dit jag vet att det gör, till mer sötsug. Nu tar jag en dag i taget och funderar över vad jag äter. Idag har det gått bra, om jag räknar bort de hemliga kolhydraterna i tuggumin.

Inga kommentarer: