måndag 13 juni 2011

Hemma efter ytterliggare en delegationsträff med fantastiska SSU-Västmanlands kongressdelegation. Jag tror att delegationsarbetet kommer att ta mer tid än jag mindes, och planerade för när jag tackade ja. Men om träffarna fortsätter i den här stilen så får det vara så. Det är så himla spännande att vara med och höra hur resonemanget går och få till mig en del kloka argument som jag själv inte tänkt på. Under min tid som ordförande i världens bästa SSU-distrikt försökte jag hjälpa de som kom efter mig att våga utvecklas och växa i sina politiska funderingar. Att få vara med så här igen innebär precis det. Att jag får vara med och se nya engagerade politiska talanger växa och utvecklas. Det är en ren glädje. Att jag sen lär mig några saker på vägen är bara en lyx.

Inga kommentarer: