fredag 3 juni 2011

Don´t use Blocket!

Vilken morgon. Jag tänkte att jag skulle ligga lite före ekonomiskt nu, eftersom att sommarekonomin inte är lysande för studenter. Så jag skulle kolla om jag kunde se min mobilfaktura på min sida på Tele 2.se, för att betala den i förtid. Väl där så ser jag att förutom mina blocketannonser så har jag också annonserat via ett företag som heter "Karriär och livsutveckling i S.." det är allt jag ser på fakturan och ett mobilnummer. Jag ringer Tele 2 och säger typ: Eh hm, jag känner inte igen det här företaget, vad är det för företag egentligen? Den trevliga tjejen svarar att hon nyss haft ett liknande samtal och att jag borde ringa blocket eller det där mobilnumret om det verkar vara fel. Jag provar mobilnumret till företaget först och kommer till en jäkla tarotlinje. Då fattar jag att det är fel, för det vet jag att jag inte har ringt! Då ringer jag blocket men dem kan man inte prata med på telefon. Så jag mejlar att jag vill att de återkommer snarast, det har de fortfarande inte gjort vill jag tillägga. Då ringer jag polisen och anmäler företaget för bedrägeri. Polisen tar upp anmälan men säger att felet ligger kanske/troligtvis hos Tele 2? Jag ringer Tele 2 igen, den mindre trevliga mannen säger att han ska koppla mig till en säkerhetsavdelning, några kopplingstoner senare får jag en telefonsvarare som säger att de har stängt. Ja det är klart, det är ju klämdag. Nu var jag riktigt arg. Jag ringer tillbaka till Tele 2, köar igen och får prata med en till person. Jag förklarar hur arg jag är och att jag förväntar mig att de löser det här. Jag tänker inte betala för samtal som jag inte har ringt. Då har personen mage att säga: jag kan visst göra en felanmälan men det troliga är att teknikerna kommer att komma fram till att det inte är något fel och då vill vi ha betalt. På riktigt! Han sa så! Innan utredningen ens är gjord vet han att det är mitt fel. Nu kokade jag. Så jag talade om för honom i lugn men förbannad ton att om det här samtalet spelas in så vill jag ha det. Det kunde jag inte få, då bad jag om hans namn och en tidpunkt som de skulle återkomma för jag har inte fler timmar att lägga på det här nu. Min plan är förstås att kontakta hans chef och be dem lyssna på samtalet och avgöra om det är ett sådant bemötande de vill att kunderna får, för jag var arg och otrevlig, men jag inledde samtalet med att säga det också. Han ska vara professionell nog att inte triggas av det och uttala sig på det där sättet. I alla fall efter en stund (och skyhögt blodtryck senare) ringer samma operatör tillbaka till mig med en glad stämma och säger att nu är det fixat, det har blivit ett fel. No shit sherlock? Det menar du inte?

Jag är fortfarande arg men ska be för skithögen. Jag ska också kräva blocket på kompensation och så ska jag ALDRIG mer lägga in en annons på blocket!

Jag kommer säkert att ändra mig om det där med aldrig mer. Men just nu har jag noll förtroende för skiten i alla fall. Skiten är lika med blocket. Tele 2 har jag inget annat val än att stanna kvar hos, jag är bunden. Det är deras stora lycka kan jag säga. Skitföretag båda två.

Och jag som skulle plugga idag. Nu vill jag helst bara slåss. Fan också.

Inga kommentarer: