fredag 24 juni 2011

Igår kom brevet. Jag har fått tid för bedömningssamtal hos psykolog. Bedömningssamtal. Lyssna på hur det låter. Bedömningssamtal. Jag ska bedömas. Eller min smärta ska bedömas. Undrar hur ont jag ska ha för att bli godkänd. För det är väl det man blir i en bedömning? Godkänd eller icke godkänd? Jag är tacksam och glad för möjligheten att få hjälp. Men den politiskt engagerade Johanna tycker att alla människor som upplever sig behöva träffa en psykolog bör få det. Det har vi råd med. Men för min del accepterar jag att systemet ser ut så här. Jag kommer att gå dit och berätta hur jag mår och hur det känns. Sen accepterar jag beslutet, eftersom att jag tror att det för min del är en del i en större plan för mig. Är det förvirrande? Inte för mig. Jag tror på Gud, Gud tar hand om mig, det är min erfarenhet. Däremot tror jag inte att våra system eller politiska styrningar är av Gud givna. De är skapta av människor. I det här fallet är de nog sannolikt skapta av eller på grund av bristande ekonomiska resurser.

Skillnaden på att ha Gud i mitt liv och att göra politik av Gud.

Inga kommentarer: