torsdag 16 juni 2011

Imorse gick jag upp 5.45, läste tidningen till frukosten och cyklade iväg mot jobbet. Vägen dit var skitjobbig, motvind hela vägen och det kändes inte som att jag kom någonstans. Väl på plats så började jag må illa. Jag kände redan igår kväll att jag blev yr när jag reste mig upp vilket är ovanligt för mig men jag tänkte inte så mycket på det. I morse var det värre och till det kom också ett kraftigt illamående. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag hade ju inte kräkts, även om det kändes nära. Dessutom är det min andra introdag och jag känner inte personalen. I alla fall så berättade jag för den ena hur jag mådde och sa att jag skulle vila en stund. Av någon anledning så började jag misstänka LCHF-kosten jag äter. Så fort jag tänkte på äggen och baconet jag ätit till frukost vände det sig i magen på mig. Jag kände hur jag längtade efter en tallrik fil med musli. Konstigt. Jag tänkte att jag kanske är hungrig bara och provade med en banan. Frukt ingår inte i LCHF men det var det som fanns och som jag inte mådde illa av att tänka på. Jag åt en halv innan jag mådde för illa. Okej det var inte brist på kolhydrater. Varför det nu skulle vara det?

Jag sa till den ena personalen att jag måste nog ta mig hemåt, även om det kändes smått omöjligt att cykla hela vägen hem. De önskade mig ett snabbt tillfrisknande och jag bar mig av hemåt en timme efter ankomst. Cykelturen som normalt tar en halvtimme tog en timme (då är ett ICA-besöket inräknat).

Jag köpte naturgodis och Coca cola Zero (ja någon last måste jag få ha kvar) och fetaost. Fetaosten gjorde susen. Sen har jag legat i sängen sedan dess. Sovit en timme och tittat på TV resten av tiden. Nu känner jag mig inte illamående även om magen är öm. Det är svårt att förklara men jag brukar känna så efter magsjukor och sånt. Nu tänkte jag sitta upp ett tag och försöka få lite plugg gjort när jag ändå är hemma.

Jag ska inte jobba igen förrän på måndag kväll så förhoppningsvis ska det inte vara något problem.

Inga kommentarer: