söndag 12 juni 2011

Jag börjar inse svårigheten med LCHF. Det svåra är att få i sig tillräckligt med fett. Det är lätt att glömma eller äta för lite fett och då blir jag hungrig snabbt igen. Jag förstår verkligen att man går ner och så snabbt. När jag äter bra med fett så äter jag bara tre gånger på en dag. Jämför det med minst 5-6 ggr/dag förut. Det är klart att jag går ner i vikt. Dessutom äter jag mindre än tidigare. Efter ordentlig frukost och lunch så brukar det räcka med något lätt till middag, typ ägg och lite räkor eller kanske bara en avokado. Det här har verkligen revolutionerat mitt sätt att se på mat. Det allra allra bästa är att jag slipper tänka på mat jämt. När jag har ätit så har jag ätit och är mätt. Förut var jag tvungen att planera hur jag skulle göra om jag inte var hemma för jag visste ju att jag skulle bli hungrig igen om ett par timmar. Nu tänker jag mycket mindre på mat.

Med det sagt så ska jag sluta tänka på mat och börja tänka städning.

Inga kommentarer: