måndag 8 augusti 2011

På svtplay.se ligger en dokumentärfilm om terrordåden i Norge. Jag började morgonen med den. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva nu. Jag har redan sagt det mesta. Det känns så tungt. Jag tycker att Norge hanterar det här så fantastiskt fint, och varje gång jag tänker på det kommer tårarna. Att bli utsatt för en sån här hemskt upplevelse, och ändå kunna prata om kärlek, närhet och sammanhållning. Eskil Pedersen ledare för AUF sa i en minnesstund: "känslan av hat och hämndbegär kan ligga nära, men vi ska inte hata och vi ska inte hämnas". Jag är inte själv säker på att jag skulle klara att tänka så. All heder åt Arbediderpartiet, AUF och Norge.

Idag är en fixardag, jag har flera saker som jag skjutit upp, eller inte hunnit ta tag i, som ska göras idag. En att-göra-lista är gjord. Nu ska jag bara torka tårarna, snyta mig, samla mig och sätta igång.

Inga kommentarer: