onsdag 17 augusti 2011

Om skillnad mellan vilja och villighet.

För ett år sedan sa en person, när hon skulle beskriva skillnaden mellan de båda orden,: många vill gå ner i vikt, men de flesta är inte villiga att göra uppoffringen som krävs. Jag kände igen mig och blev därför provocerad. Skitsnack tänkte jag. Men i magen gnagde en känsla av igenkännande. Jag förmådde inte att göra uppoffringen. Välja bort ätandet. Villigheten fanns inte. Viljan och önskan var superstor. Men det räckte inte.

Ett tag senare började jag be till Gud. Det är mitt svar när jag inte vet. Jag bad Gud att snälla ge mig villighet att sluta med mitt överätande. Och jag fick det. Idag är jag 15 kg lättare och har precis rensat ur de för stora underkläderna ur troslådan.

Idag är jag villig. Villig att välja bort sötsakerna och villig att gymma. Som det står på ett ljus jag fick i fyra årspresent "Nothing is impossible to a willing heart".

Alhamdulillah!

Inga kommentarer: