lördag 6 augusti 2011

Jag är hemma nu. Det som skulle bli en natt i Stockholm blev tre. Bästa Anna lät mig bo i hennes hotellrum så vi har glidit runt som gäster på kongressen. Det har varit så himla bra! Det var så många delar som var bra, att få umgås med Anna, ha semester, gästa kongressen, träffa en del gamla vänner, se Gabbe väljas till ordförande, få umgås lite med Gabbe, hänga runt i sthlm under prideveckan. Ja massor! De fantastiska dagarna avslutades med att vi gick i prideparaden, det har jag aldrig gjort förut (inte i sthlm i alla fall), det var så himla häftigt. En stund i början blev jag alldeles tårögd och rörd. Det var så många människor som gått ut för att heja på, stå bredvid och jubla och applådera. Det var fint. Nu är jag slut som artist. Jag ska somna och hoppas att jag vaknar pigg och på bra humör eftersom att jag ska barnvakta brorskidsen.

1 kommentar:

Hanin sa...

http://www.guardian.co.uk/world/2011/aug/07/israeli-school-racism-claim?mobile-redirect=false

Det tycker jag att du kan läsa. Riktigt bra artikel som Ammar tipsade om.