fredag 19 augusti 2011

Har precis beställt en ny dator. Ett impulsköp. Men ett klokt sådant. Jag har tänkt att min dator, som bara blir segare och segare och som dessutom lägger av när den är för trött och inte orkar spela hela filmer, ska klara sig genom min skolgång. Men jag får inse att den inte kommer att orka det. Jag blir mest bara arg och vill kasta den i väggen. Dessutom låter den förskräckligt. Jag bad min datorkunniga kompis om råd och han sa köp en ny. Han har försökt att städa min en gång men det räckte tydligen inte.

Är det någonting jag måste ha så är det en dator. Annars kan jag inte sköta mitt skolarbete eller mina övriga engagemang. Jag kan faktiskt inte se hur jag skulle kunna leva utan. Så istället för att lägga undan alla de pengarna jag hade tänkt spara så får det bli en investering. Det tråkiga är att det är min tredje dator på tre år. Men jag använder dem väl, får trösta mig med det.

Inga kommentarer: