söndag 18 januari 2009

Uppe med tuppen

Kl 09.00 ringde klockan och det helt otroliga inträffade, jag var pigg! Hur sjysst som helst. Jag försökte gå och lägga mig kl 23 igår för att jag kände mig trött, men jag somnade inte i alla fall. Skönt att jag vaknade idag. Nu blir det IKEA med svägerskan och brorsbarnen.

Hör på nyheterna att Israel har bestämt sig för eldupphör. Vi har nått vårt mål säger de. Men de säger också att om Hamas gör något mot oss så kommer vi att svara.

Jag kommer aldrig att försvara Hamas och deras våldshandlingar, men är Israel verkligen så blinda att de inte ser att Hamas är ett resultat av ockupation och förtryck? Ett folk som inte har rätt till sitt eget land, sin egen frihet blir naturligtvis frustrerade.. Israel är den starka parten, om de väljer att ta ansvar för konflikten så kommer frågan att kunna lösas. Det spelar ingen roll hur mycket delar av palestinierna vill ha en lösning, det är Israel som har makten!

Nu har de bombat FN-byggnader och flera civila har skadats, och vi har nått vårt mål säger Olmert.

Ni hör ju själva.

/J

Inga kommentarer: