fredag 16 januari 2009

Det här med ekonomi

Nu är jag hemma efter ett lugnt arbetspass. Så lugnt att jag han läsa en bra bit in i Kejsarn av Portugallien. Fick min lönerapport för december också och såg att jag får storhelgs ob för alla tre nätter jag jobbade efter jul. Helt fantastiskt, det är några kronor mer än dubbel timlön! Det betyder att ekonomin för feb. känns lite bättre, jag har inte klart med CSN för feb och framåt än. Nu har jag en skön känsla i magen, det har tydligen oroat mig mer än jag varit medveten om...

Jag tänkte på det tidigare idag, jag hade aldrig pallat att vara student tidigare, jag har i stort sett konstant en oro i magen för både uppgifter som är gjorda och uppgifter som ska göra, jag är aldrig ledig. Dessutom måste jag hela tiden ligga ett par månader framåt i ekonomin.... Nu fixar jag det för att jag har världens bästa program i ryggen, men tidigare? Aldrig!
Och då är jag än så länge "bara" gymnasieelev, hur det ska bli med högskolestudierna sen, det blir spännande... Min allra bästa vän C börjar på Örebro Universitet på måndag, samma utbildning på samma univesitet som jag vill till! Det är så himla häftigt att hon är där!!

Nu ska jag äta lite mandariner och invänta Let´s Dance utröstningen...

Inga kommentarer: