tisdag 13 januari 2009

Andhämtning

Körde igång en tvättmaskin vid 8 i morse och cyklade sen direkt till brorsan och barnen. Även om jag fysiskt inte gjorde så mycket så är jag ändå aldrig avslappnad när jag barnvaktar. Nu är jag hemma och har kört in ett lass till i en maskin. Nu hämtar jag andan. Ska strax börja städa lite. En vän kommer hit på fika om en timme. Jag är trött, så himla trött. Har ju vant mig vid att sova till i alla fall klockan 11. Halv åtta är sjukt tidigt då, samtidigt är jag glad över att jag inte har tid att somna om för då kanske jag somnar tidigt i kväll och kan vända tillbaka dygnet. Vi får se.

Idag har jag köpt tomater och rödlök som jag ska äta tillsammans med en laxbit. Nu är det slut på äta-ute-varje-dag-perioden. Jag lovar aldrig mig själv att nu är det slut helt, för det håller inte och då mår jag bara dåligt. Jag bestämmer mig för att äta hemma idag. Sen är det helt okej att äta en pizza ibland, men det är inte okej för mig att äta det tre gånger på en vecka. Jag har dessutom inte råd med det, så var det med den saken!

Nu ska jag ner på nästa tiotal på vågen. På onsdag blir det basic step up. Inte för att step up är det jag helst vill träna, utan för att det är det enda basic passet som finns. När jag känner mig mogen ska jag prova de andra passen som låter så jäkla kul, yoga och pilates finns, men Afro och Ragga har jg inte hört förut. Så det ska jag prova!

Men nu behöver jag snygga till lägenheten lite!

See ya!

Inga kommentarer: