torsdag 15 januari 2009

Memory lane

Skriver på en jubileumskrönika för världens bästa SSU distrikt som fyller 90 år! Min handlar om den tjejdominans som fanns under min aktiva tid. Jag dras tillbaka i gamla minnen. Min första tid i SSU när vi var fyra stycken i vår klubb SSU Kaoz med z. (Den hette så, SSU Kaoz med z) eller när vi startade upp SSU Rio Rojo i Fagersta. Mitt första valläger när jag blev kär, både i SSU och i en gävleborgare. Och när SSU blev någonting annat. När SSU blev mitt liv. Jag har varit medlem i SSU i elva år i år. (Om man räknar bort att jag blev utskriven trots en betald medlemsavgift). Idag är SSU ett fantastiskt fint minne, en viktig organisation som jag hoppas att nästa generation kommer att ta bra hand om. En viktig folkrörelse som har haft och kan få stora möjligheter till politisk påverkan, om man väljer den vägen.

Att få ha lånat SSU distriktet under en tid är helt fantastiskt, att få vara ordförande i ett SSU distrikt är jättestort, att få se unga människor växa och våga ta plats i politiken är en gåva.

Märker ni att jag blir lite sentimental? Mmm det är stort!

Inga kommentarer: