lördag 24 januari 2009

Kroghelg

I går fick jag och C ett ryck, båda ville gå ut och dansa. Jag har redan planerat sedan tidigare att gå ut med E, en annan vän, ikväll. Därför blir det utgång två dagar i rad.

Jag tror att jag var på krogen typ tre gånger förra året. Miljön är verkligen sådär, jag och C står i ett dörn och dansar galet hela kvällen, vi dricker vatten och tittar på folk. Hur det blir med E vet jag inte, premiären är i kväll. Det är himla spännande att gå ut nykter, bara känslan av att om det händer något i kväll så kan jag ta hand om mig själv. Jag kan ringa, jag kan be någon om hjälp och jag kan springa. Nu är det inte så att jag tror att jag ska bli överfallen så fort jag går ut, men eftersom att jag oftast varit mer eller mindre redlös så har jag aldrig haft den känslan förut.

Nu är jag nybadad, ska klä på mig och föna håret!

Hoppas alla där ute får en fin kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det roligt att va nykter på krogen! Sommaren det året jag fyllde arton var jag och mina tjejkompisar ute massor, enbart för att dansa. Var helt oslagbart! =)