torsdag 8 januari 2009

Det här med bojkott

Jag brukar vanligtvis vara ganska tveksam till bojkott som påverkansmetod. Nu fick jag för några veckor sedan frågan på Facebook om att gå med i en grupp som förespråkar bojkott. Jag gick med direkt, jag vet inte om en bojkott av israeliska varor egentligen påverkar jättemycket, och det kanske är så att det drabbar i "fel" ände. Men jag är helt maktlös i situationen som råder. Där civila människor, de allra flesta barn, mördas på ett helt groteskt sätt utan möjlighet att fly. Om jag då genom att fundera lite extra på vad jag handlar kan på något sätt visa israelerna vad jag tycker så gör jag det.

Ett annat sätt är att bege sig ner på Sigmatorget (för oss som bor i Västerås) på fredag och visa vad jag tycker. Ni som bor i andra städer, leta upp vad som händer i era städer, det tar ganska lite av vår tid, men kan kanske möjligtvis göra att en extra person lyssnar.

Känslan av maktlöshet är fruktansvärd, sorgen och frustrationen över att oskyldiga mördas finns där också. Kom och visa det!

/J

Inga kommentarer: