fredag 2 januari 2009

Selma

Kollade in SVT:s miniserie om Selma Lagerlöf igår. Vilken fantastiskt fin serie! Jag gillar många svenska skådespelare, men Helena Bergström är den klara favoriten, och jag tyckte hon gjorde Selma helt fantastiskt bra. Och Alexandra Rappaport och Ingela Olsson var också suveräna. Om ni missade den så går den att se på svt.se/play visserligen är den utan text, och en del av samtalen är på franska, italienska och danska, men jag tyckte att det gick bra ändå.

Idag ska jag tvätta, diska lite och sedan träffa R för gemensam städning. Jag har sovit länge idag med, kanske för att jag hade svårt att somna igår. Jag har tydligen vänt på dygnet. Imorgon ska jag jobba 16-21.30. Skönt det.

Igår skickade jag in mina uppgifter till Naturkunskapen som skulle varit klara för en vecka sedan. Jag har en himla snäll lärare och fick godkänt både på projektarbetet och laborationen. Slutprov får jag inte boka för att datumen för 2009 är inte färdiga, det kan i värsta fall innebära att jag får göra flera slutprov samma dag :)

Nu till tvättstugan!

Inga kommentarer: