fredag 16 januari 2009

Jobb

Min tanke idag var att stanna hemma och plugga och sedan ta en snabbsimmning ikväll. Nu ringde de från jobbet och frågade om jag kunde jobba ikväll, jag har bara jobbat ett pass i januari så jag kände att jag inte riktigt har råd att tacka nej, så det blir varken plugg eller simmning. Däremot tar jag med mig en av de tre skönlitterära vi ska läsa under kursen och passar på när det är lugnt att läsa, först ut är Selma Lagerlöf Kejsarn av Portugallien.

Dessutom ska hon som är sjuk ringa ikväll och meddela om hon kan jobba sina pass i helgen eller inte, så då är det bra att vara på plats när hon ringer....

Nu ska jag föna håret. Jag är för övrigt klädd i två par bomullsstrumpbyxor, ett par jeans, ett linne, en t-shirt och på det kommer en tjocktröja innan jackan. Sen blir det två par strumpor också. Det är för tusan -6 ute nu, och då ska jag cykla hem kl 21 ikväll!

Ha en fin dag/kväll mina vänner!

Inga kommentarer: