måndag 5 januari 2009

Sorgsenhet

Dagen har varit fin, jag har städat och sedan umgåtts med fina vänner. Jag tycker så mycket om mina vänner, ni vet såna vänner som man kan vara helt sig själv med och inte behöva dölja något inför eller förställa sig inför. Såna som känner dig och finns där jämt. Jag har flera såna vänner och jag är så tacksam för det!

Nu känner jag mig lite sorgsen, jag har en hel del saker som jag bearbetar från barndomen och framåt. Det är ingenting som jag inte kan hantera, men det känns lite sorgset ikväll. Det gör ont att titta på mig själv, på det som andra har utsatt mig för och det som jag har utsatt mig själv för. Sorgen blandas med tacksamheten för det liv som jag har och håller på att bygga. Så har det inte varit tidigare, jag har aldrig känt mig tacksam förut.

Nu ska jag fortsätta bearbeta, och imorgon ska jag äntligen träffa mina älskade brorsbarn som jag saknar något fruktansvärt efter en ganska lång tid.

Hoppas att ni har det fint mina vänner!

Inga kommentarer: