onsdag 27 juli 2011

Planen för dagen var att åka till V-ås, träna och sedan jobba. Jag packade mina prylar och skyndade till stationen imorse, med en tung påse i handen och andan i halsen kom jag fram och såg att mitt tåg inte stod med på tavlan. Helvete tänkte jag och surfade in på hemsidan. Där såg jag att det fanns en finstilt liten text ovanför tåget jag skulle åka med som berättade att den avgången inte går under juli månad. Skit också. Jag räknade snabbt ut att jag inte hinner träna eftersom att jag skulle bli en timme senare till stan. 1 h och 15 kvar så vad gör jag? Gå tillbaka hem till mamma var inget alternativ med min tunga packning. Så jag tog min packning och gick ner på bryggan (som ligger precis vid stationshuset), bytte om till bikini och passade på att sola istället. Det känns tungt att inte träna, men timmen i solen var himla härlig. Nu ska jag hoppa på tåget!

1 kommentar:

Hanin sa...

when life gives you lemons, make lemonade!
Det är ett av de saker jag älskar med dig.