fredag 8 juli 2011

Det är fest i Västerås i helgen. Staden är full av bilentusiaster och festglada människor. Jag bor mitt i en del av cruisningrundan vilket innebär att jag har nära till festen. Jag har precis tillbringat en timme på gräsmattan utanför min närmaste ICA-affär för att se massor av bilar och få ta del av en härlig stämning. Åsikterna om Power Meet är många och jag tror att det är en sån där grej som vädret, som vi tycker om att gnälla på. Jag också. Men om jag ska vara riktigt ärlig så blir jag tagen av människorna, musiken och glädjen! Det är härligt att sitta på en gräsmatta omringad av människor och titta på andra glada människor från hela Sverige och en del andra länder också, som ibland är mer eller mindre nyktra. Men jag kan leva med en helg av håriga butcracks och snusläppar. Imorgon blir det Power meet-picknick med Amelia och bästisfamiljen. Härligt!

Inga kommentarer: