tisdag 26 juli 2011

Livet med en pratande papegoja är himla spännande. Sist jag fågelvaktade var ju bara lilla Brahma hemma, hon pratar inte så vi människor förstår. Inka däremot, som också är hemma nu, säger massor av ord och fraser, skrattar som min mamma och sjunger. Helst när jag inte är i rummet. Himla kul är det att sitta framför datorn och helt plötsligt höra "så att du förstod att det är dig som jag håller kär" ute i köket.. Det är någon schlagerdänga som Uffe lärt honom. Han har bättre tonkänsla än jag och det är riktigt melodiöst och fint. Sen brister han ut i vad som låter som min mammas asgarv (av någon anledning har han tagit efter mamma mer än U). Han är fantastiskt mysig.

Jag har premiärbadat och det var precis så härligt som jag ville att det skulle vara. Åmänningen är något alldeles speciellt. Den här dagen har verkligen varit så himla härlig. Första dagen i sommar som jag har solat och badat och verkligen njutit av att det är sommar. Nu är jag redo för 8 nya mörka månader. Eller inte riktigt just nu kanske...

Inga kommentarer: