söndag 3 juli 2011

Jag tänkte skriva ett inlägg om mig själv, att jag sovit länge och sedan tagit mig en rask promenad. Men något viktigare dök upp när jag läste på DN:s hemsida. En raket har skjutits från Gaza in i en israelisk stad. Det finns inga uppgifter om att någon dödats. Vidare i artikeln kan man läsa att sist detta hände var i juni, då dog en israelisk pojke som var 16 år (raketen träffade en skolbuss) detta är fruktansvärt förstås! Dock är frågan om det berättigar en serie flyganfall över Gaza (som Israel alltså blockerar, ingen kommer in eller ut, jo nu efter Egyptens revolution har de lättat på sin del av blockaden) som totalt dödar 19 palestinier. Så här det varje gång, en eller några palestinier använder de verktyg de har och tillverkar en raket eller så, och det svarar Israel med full militär styrka. Det finns inga vinnare i krig. Men det finns de som förlorar mer än andra.

Inga kommentarer: