lördag 3 september 2011

Jag hyrde "Trust". Jag vet egentligen inte hur jag ska uttrycka mig. Att kalla en film bra eller dålig känns som att reducera den. Jag har svårt att kategorisera på det sättet. Den var hemsk, handlade om en tonårstjej som träffade en kille på nätet, förälskade sig och när det träffades så var han 35, inte 25 som han sagt. Hon var 14. Han våldtar henne men hon kan inte släppa hoppet om att han ska älska henne trots det. Familjen slits itu, pappan flyr genom att försöka hitta gärningsmannen. Mamman försöker hålla ihop familjen. Fullständigt vidrig. Men jag hade inte velat vara utan att ha sett den. Nu vill jag ge världens alla tonårstjejer en kram och tala om för dem att de är värdefulla precis som de är, att de inte behöver en mans bekräftelse för att duga. Om ni inte förstår vad jag menar så se filmen.

Inga kommentarer: