måndag 12 september 2011

Jag har haft en så himla bra dag på praktiken! Jag har varit med min handledare nästan hela dagen och ägnat mig åt det jag vill, myndighetsutövningen. Jobbet. Vi har pratat igenom nyansökningar, överklagningar och löpande ärenden. Hon frågade mig också hur jag såg på deras arbetssätt, om jag sett något som jag reagerat på när det gäller kvalité och rättssäkerhet. Jag svarade att jag är imponerad av deras arbetssätt. De är otroligt professionella och duktiga. Det sporrar mig till att bli duktig. Jag tycker om att vara omgiven av människor som är duktigare än mig, så jag kan bli duktigare. Jag tycker om att bli mött i receptionen med sekretesspapper, det visar att de tar sekretessen på allvar. Jag tycker om att de reflekterar över vem som får läsa vad i klienters akter, det betyder att de tar klienternas integritet på allvar. De är duktiga, och efter de här veckorna kommer jag också att vara duktigare. Det är fantastiskt!

En annan sak. Idag dansade jag i ett provrum för första gången på länge. Idag var dagen då jag kunde köpa helt vanliga jeans på H&M för första gången på många år. Heja viktnedgången!

Inga kommentarer: