onsdag 21 september 2011

Att vakna, efter att ha sovit oavbrutet i 10,5 h, inte må illa och inte ha några magsmärtor var ungefär som att vakna och vara nykär. Jag har lite ont i huvudet men det kan jag leva med. Det är så himla skönt att se ljuset! Min fantastiska svägerska handlar åt mig nu så att jag får äta något annat än nyponsoppa och banan idag. Det blir vitt bröd! Det låter kanske inte lika romantiskt i era öron som i mina, men tänk då på att jag inte har ätit bröd på fem månader. Så det ska bli ljuvligt att sätta tänderna i.

Jag har fått mig en LCHF-tankeställare nu också. Jag har ju sedan tidigare en del besvär med min mage. Jag har fått tillbaka några besvär sedan jag började äta mycket fett men jag har valt att leva med det. Jag har ju också haft en del problem med illamående. I går när jag hade smärtor i magen som jag inte känner igen från tidigare magsjukor, var jag rädd för gallsten. Även om det troligtvis inte var gallsten är det inte särskilt klokt för mig att fortsätta försura min redan känsliga mage med fett. Och riskera få ännu större problem längre fram. Så nu blir det till att läsa på om GI. För jag vill fortfarande äta lågkolhydratkost. Jag trivs bra med det. Dvs det ljusa brödet idag blir ett undantag för att lugna min mage.

1 kommentar:

Emmeli sa...

Darling, jag får samma problem, gallan kan liksom inte bryta ner allt fett, prova att köpa kosttillskott med enzymer, brukar hjälpa bra så att du kan fortsätta äta som du gör :)skönt att du blivit frisk! puss