lördag 28 maj 2011

Mina lärare är tametusan lite roliga. Vi ska ha in klass- kön och brukarperspektiv i allt! Okej vi har alltid en brukare så det går bra, men det finns inte alltid skäl att fundera över kön och klass, i alla fall inte så att alla klienter tillhör en underklass... Och könsperspektivet är svårt tycker jag eftersom att jag inte vill medverka till sneda bedömningar pga kön. Exempelvis har jag hört av handl. på barn och ungdomskontor att de alltid bedömer unga tjejers sexliv som utåtagerande men inte unga pojkars. Hm. Klurigt det här. För nu skriver jag tenta, jag står inte på barrikaden. Står jag på barrikaden kanske jag förändrar världen, men jag kanske också får ett U.

Barrikaden får jag stå på efter examen. Just nu så handlar det om att ta den där jäkla examen. Med eller utan principer.

Ps. Jag menade inte det där egentligen, för jag tänker inte skriva att flickans sexuella kontakter per definition är skadliga. Inte för att hon är flicka i alla fall.

1 kommentar:

Hanin sa...

Man kan skriva "rätt" samhällsenligt och skriva en liten stjärna med en rättelse där din egen åsikt framkommer. eller så kan man citera nån gubbe och skriva att man inte håller med.