torsdag 19 maj 2011

Jag lever just nu i en skräckfilm. Okej kanske inte skräckfilm, men en läskig tillvaro i alla fall. När jag bodde i Ängelsberg var jag glad över att jag för första gången på länge inte kände mig särskilt rädd för de spindlar som kom i min väg. Den tiden var förbi, trodde jag. När jag kom hem så märkte jag att min lägenhet hade fått besök. Det fanns fler spindelnät än jag någonsin sett här. Det innebär kanske tre-fyra olika.. När jag någon dag senare skulle dammsuga så kom en liten jäkel krypande över golvet. Problemet var att den var inte så liten. Det var inte den största spindeln jag sett, men den var jäkligt stor. Jag fick panik och dammsög upp stackarn. Han växte förstås i mitt huvud och till slut såg jag framför mig hur en spindel i storleken av en liten hund kröp omkring i min dammsugare. Jag fick lov att samla mod till mig att tömma påsen och kasta den. Sen har jag sett fler nät men bara tänkt att det var en väldigt aktiv spindel. Men idag gick det inte att lura mig själv längre, ett nät har byggts i mitt skåp i köket där jag har mina matlådor och tallrikar.. Där stod jag flera gånger igår och plockade ur och in saker och då fanns där inget nät. Det finns alltså minst en till här inne. Och jag känner mig så himla rädd. Jag vet att de inte kan göra mig något, men hjärnspöken försvinner inte så lätt. Nu funderar jag på anticimex eller städfirma.. Problemet är ju bara att jag är fattig som en kyrkråtta just nu. Får nog helt enkelt försöka använda mig av bön och sunt förnuft. Hm.

Inga kommentarer: