tisdag 17 maj 2011

Det här med att gå in i en vägg. Efter en heldag (+ en extra skolaktivitet efter) kom jag hem strax efter 19. När jag funderade igenom veckan så insåg jag att den såg ut som följer: onsdag besök i Fagersta, torsdag skola i e-tuna, fredag träffa bebis och vänner i e-tuna, lördag dop i Fagersta och söndag besök i Örebro. Precis då så insåg jag att det håller inte. Jag orkar inte. Jag orkar inte leva i tre olika städer på en vecka, om aktiviteterna var i Västerås så var det lugnare, men det är det här jäkla åkandet. Så nu har jag bokat av ons, fre och lör. och känner en del dåligt samvete och skuld men mestadels lättnad över att våga fatta besluten, trots att de var jobbiga. Men jag måste börja lyssna på mig själv och min kropp, jag är ingen superkvinna, jag orkar helt enkelt inte hur mycket som helst. Så det så.

Nu ska jag snart krypa ner under mina täcken och somna. För jag är slut som artist. (Men det är fysiskt, i själen mår jag helt ok!)

Inga kommentarer: