tisdag 24 maj 2011

En del personer blir idrottsmän, det är människor som kickar på adrenalin och som går igång och blir tokfokade när det är dags för tävling. Om ni liksom jag har sett mästarnas mästare så ser man att de får något särskilt i blicken när det är dags, även om grenen inte alls passar deras egna idrotter.

Jag är inte alls sån när det gäller sport, det var säkert därför jag aldrig föll för en egen sport. Jag går igång på att skriva tenta. Det är sant. Jag blir tokfokuserad och stänger av omvärlden. Och jag njuter av det. Jag njuter av att sitta med en trave böcker och en intellektuell utmaning framför mig. Speciellt nu när jag skriver tenta om det som jag gillar allra allra bäst, nämligen fiktiva klienter inom socialtjänsten. Det är ju detta jag vill göra!

Nu är det dags igen, egentligen tjuvstartar jag. Den ska inte vara inlämnad förrän 13 juni, men vi fick den idag så det är ju bara att köra!

Inga kommentarer: