måndag 9 maj 2011

Bara för idag ska jag vara lycklig.

Bara för idag ska jag anpassa mig efter de förhållanden som råder nu och inte försöka reglera allt efter mina egna önskningar. Jag ska låta saker och ting bero och ta det som det faller sig.

Bara för idag ska jag öva mig själsligen på två sätt: Jag ska försöka göra någon en tjänst utan att han eller hon vet det. Skulle hen ändå få reda på det, ska jag ändå inte låtsats om det. Jag ska inte visa någon att mina känslor är sårade, kanske blir de det, men idag ska jag inte visa det. Sedan ska jag göra två saker som jag inte vill - bara för övnings skull.

Bara för idag ska jag vara vän med alla. Jag ska försöka se så trevlig ut som jag kan vara, inte kritisera ett enda dugg, inte finna fel på någonting eller försöka förbättra eller reformera någon annan än mig själv.

Bara för idag ska jag vara orädd. Särskilt ska jag inte vara rädd för att njuta av det som är vackert. Jag ska tro att det jag gör för andra, gör de för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint!

PJ