onsdag 11 maj 2011

Det här med vikten. Jag satte upp som mål att gå ner de 16 kilo som jag gått upp sedan jag slutade röka och snusa den här terminen. Det har spruckit kan man säga. Jag var inte alls beredd på att det skulle vara så mycket svårare att sluta äta onyttigheter när jag inte har nikotinet. För det är stor skillnad. Förmodligen för att min beroendehjärna inte får något substitut den här gången. Sist fick den ju nikotinet.

I alla fall så är jag nu inne i andra veckan av min dokumenterade nedgång och har hitiils tappat tre kg. På två veckor. Det är bra. Skillnaden är enorm, att gå från att äta någonting i princip hela tiden till att skippa sockret (i godis inte i mat) och att äta 4-5 ggr/dag. Jag mår så mycket bättre i kroppen och själen på en gång.

Nu gäller det att ta en dag i taget så kanske jag kan få komma tillbaka till där jag var för 1,5 år sedan när jag satte på mig första nikotinplåstret. Målet är 1 kg/veckan så någonstans i början av augusti ska jag i så fall vara tillbaka där. Det är första delmålet. Men som sagt, en dag i taget.

Inga kommentarer: