torsdag 26 februari 2009

Vad ska jag göra?

Jag vaknade kl 04.00 av grannens efterfest i trapphuset i natt. De hade nog inte efterfesten i trapphuset men de stod där ute och härjade ett tag, sedan försvann de in i lägenheten och härjade lika mycket, visserligen utan musik, men det var för mycket oljud för att jag skulle somna om. Så jag låg där och funderade på hur jag skulle hantera det, gå upp och prata med dem? Sätta upp en lapp? (Jag vet inte vem det är, jag har bara en helt ogrundad gissning) Ringa hyresvärden på dagen idag? Glömma det och gå vidare? Efter en stund somnade jag om för att sedan bli väckt igen. Det resulterade i en lätt huvudvärk på morgonen och en extrem trötthet.

Jag är lite gnällig nu, men problemet är att jag skulle inte må bra varken av att sätta upp en lapp eller ringa hyresvärden utan att prata med tjejen först (om jag har rätt i vem det är). Jag tror att tjejen är typ 18, misstanken förstärktes inatt, det var i alla fall i den åldern som mina vänner tyckte att krogen var kul en onsdag. Och det som retar mig är att det var just onsdag. Hon har festat flera fredagar i rad utan att det har varit ett problem, jag tycker att det är okej att ha en fest i sin lägenhet ibland. Men en torsdagsmorgon kl 04?? Anledningen till att jag inte gick upp till henne inatt är för att jag känner mig som en torr, gnällig tant.

Hmm.... jag får fundera vidare under frukosten

/J

Inga kommentarer: