torsdag 19 februari 2009

Nattfunderingar

Det är snart dags att sova. Eller det är dags att sova nu, men jag ville kika in och skriva ett par ord i alla fall. Dagen avslutades som alla onsdagar de senaste 5-6 veckorna, med BSU på Nautilis med svägis, ikväll hade vi sällskap av två tjejer till. I dag var första gången som jag inte orkade mig igenom hela passet, fick sätta mig ner de sista två vändorna. Det flimrade framför ögonen och jag blev yr. Jag tycker att det är konstigt att jag blir mer trött nu än första gångerna, men säkert är det för att jag är med hela tiden nu, i början blev jag stillastående en del när jag försökte klura ut stegen. Nu kan jag dem och kör hela passet, med hopp och armar. Då blir jag tröttare. Men det är ju positivt så nästa gång kör jag hela!

Jag hittade en fejsbok grupp som hette vi som är födda på 80 talet. Där stod det bland annat:
Vi som "knackade på" hos våra kompisar utan förvarning när vi ville träffa dem
Vi som slog in skolböckerna i diverse fina skydd för att vi behandlade dem med respekt
Vi som kan skillnaden mellan discodans och tryckare
Vi som på egen hand klippte i våra jeans innan de började säljas söndertrasade
Vi som någon gång har haft en OKEJ-poster upphängd på väggen
Vi som i våra egna dagböcker inte kunde undvika att använda samma fraser som i "Berts Dagbok"
Vi som på egen hand lärdes oss datorer/internet/fildelning och dessutom fick lära våra föräldrar hur de kollar sin mail
Vi som visste skillnaden mellan att ringa billiga lokalsamtal och dyra riksamtal
Vi som upptäckte erotik genom ryska posten och snurra flaskan
Vi som spelade in musik på kasettband genom radion
Vi som hittade på ett eget språk för att kunna sjunga med i engelska texter
Vi som smaskade omkring med Jenka, Shake eller Hubba Bubba i munnen
Vi som kallade 1:orna för ettakladdare och 2:ornna för toalettdykare
Vi som lät mamma fläta hela håret i små flätor när håret var blött, och sen sov på dessa under natten för att få vågigt hår till kommande skoldag
Vi som dansade så långa tryckare att vi klibbades fast i varandra
Vi som använde telefonkort och beeper innan mobilernas tid

Och jag blev helt nostalgisk, längre ner på sidan står det om modet och där nämndes cykelbyxor! Kommer ni ihåg? Jag tyckte att det var så jäkla snyggt, och tjatade på mamma om att jag ville ha cykelbyxor, och vad gör hon? Jo hon köper blommiga åt mig BLOMMIGA cykelbyxor? Jag tyckte att det var ungefär det värsta som kunde hända mig då.. att gå i ett par blommiga cykelbyxor.
Jag hade enfärgade också, ni kan ju tänka hur snygg jag var i vågigt hår och cykelbyxor!
Mm mycket har hänt med det var ganska roligt att växa upp också, speciellt när jag får såna här flashbacks om telefonkort och tryckare... Jag älskade tryckare... Och det saknar jag faktiskt, jag vill dansa tryckare. Inte fem i två på krogen.. utan på ett mellanstadiedisco där det var varannan låt och med honom som jag är kär i...
Nu går jag inte på mellanstadiet längre och det skulle nog se halvskumt ut om jag stack in på mellanstadiedisco och försökte dansa tryckare med en stackars 11 åring... men ni förstår...

Men nu blir det natt!

Sov gott!

Inga kommentarer: