lördag 7 februari 2009

Simtävling!

Yes, så är det. Jag tänker vara med i en simtävling. Okej, det är inte en riktig riktig tävling, där man simmar emot varandra på tid. Utan en tävling som Västerås stad ordnar som heter Hälsosimmet. Den går ut på att man ska simma 5000 meter under en period av 4 veckor. Eftersom att jag har haft en förkylning i kroppen så har jag inte simmat på ett tag så jag har missat 2 veckor. Så jag kommer simma 5000 meter på 2 veckor, det ni! Idag simmade jag 750 meter, det är 30 längder. Och jag har räknat ut att om jag simmar 30 längder tre gånger i veckan så kommer jag upp i 4500 meter, och då har jag mina 750 som jag simmat idag. Det blir 5250 meter. Coolt va? Det passar jäkligt bra nu eftersom att jag har börjat uppskatta fet mat och snacks igen, så då tar jag igen lite av det med lite extra motion.... Och egentligen så bryr jag mig inte om jag har perioder med mer ätande, det är helt okej. Mitt mål är inte att bli perfekt, utan att bli lite sundare. Det är vägning igen på måndag så då får jag se om det visar sig på vågen att jag har simmat mindre och ätit mer.

Nu känns det i alla fall att jag har 750 m simmning i kroppen, det är så skönt!

Ha det fint alla!

Inga kommentarer: