lördag 7 februari 2009

Ledig lördag

Njuter av att det är lördag och tomt i kalendern. Min planer för dagen är vila, simmning och häng med svägis och brorsbarn framför Melodifestivalen i kväll!

Kollade nyss in tisdagens avsnitt av debatt, om maten till våra äldre. Jag arbetar ju extra på ett boende för dementa. Jag var imponerad från början över maten, eftersom att jag hört debatten och skräckexemplen, vi har väldigt bra mat till våra boenden. Den lagas på ett annat boende och körs varm til oss, förutom på helgen då vi får värma den, men det är vällagad mat med lukt, färg och smak. Jag blir jätteledsen när jag hör om äldre som inte äter maten för att den smakar så illa. Det borde inte vara en omöjlighet att se till att maten är ätbar, min erfarenhet är dessutom att de äldre är oerhört tacksamma för väldigt lite och ställer inte särskilt höga krav....Äh nu får ni skärpa er ute i kommunerna.

Nu ska jag göra mig i ordning för lite simmning!

Take care!

Inga kommentarer: