tisdag 24 februari 2009

Skämsmusik

I videokväll med Luuk så fick gästerna ta med sig några låtar som de gillar. En av låtarna skulle vara en "skämslåt" alltså en låt som man kanske inte berättar för alla att man gillar. Jag har kommit på vad min skämsmusik är, Linda Bengtzing! Inte bara en låt, utan de flesta. Min resa med Linda började på krogen, jag tycker att hennes jag ljuger så bra och Alla flickor är grymt kul att dansa till. Så jag började lyssna på dem när jag gjorde mig iordning inför krogen också, för att komma i stämning... Och nu kommer jag på mig själv med att lyssna på henne hela tiden.....
Även om låtarna framställer kvinnor utan män som offer och även om jag inte överhuvudtaget kan identifiera mig med texterna... så älskar jag låtarna.. Där har vi det, min skämsmusik!

Inga kommentarer: