måndag 2 februari 2009

Ser ett ljus i tunneln

Eller jag börjar göra det i alla fall. Ljuset är Örebro Universitet. Jag pratade med syon på VUC i dag. Vi försökte klura ut det här med mina poäng igen. Jag har 400 poäng kvar att läsa till mitt slutbetyg, om jag klarar av de jag läser nu. Om jag ska kunna söka in till hösten behöver de vara betygsatta senast 15 juni. Om jag läser kurserna i rätt takt (20 poäng i veckan) så blir jag klar i slutet av juni. Då behöver jag tänka på att det inte alltid går så fort för lärarna att betygsätta och för skolorna att skicka in betygen till VUC. Jag måste alltså läsa snabbare än beräknat. Men min syo informerade mig om att de har räknat bort alla min IG:n från gymnasiet, och det är några stycken.. Så OM jag inte skulle hinna färdigt med de här kurserna, så finns alltid möjligheten att behålla något IG, då får jag mitt slutbetyg och kan söka in. Det ser inte jättebra ut i betyget, men eftersom att jag skrev 1.2 på högskoleprovet så har jag en god chans att komma in ändå. Nu till vårterminen krävdes 0.4 för att komma in på socionomprogrammet i Örebro....

Och ärligt, vem tittar på mina gymnasiebetyg när jag har en akademisk examen? Det här är verkligen bara en transportsträcka för mig...

Men nu ska jag nog läsa lite naturkunskap, för utan den kursen kommer jag definitivt inte in!

Ha det!

Inga kommentarer: