torsdag 4 december 2008

Trött

Det här med att vara sjuk är verkligen en övning i tålamod, jag känner mig så himla maktlös när jag är sjuk och kan inte riktigt acceptera att kroppen inte orkar det den brukar. Idag är det nästan värre, jag är symptomfri (har inte kräkts sedan igår eftermiddag) och känner att jag vill plugga och städa men jag orkar inte. Nu har jag legat i sängen hela dagen (sängen fungerar som soffa här hemma just nu) och känner att jag skulle vilja ut och springa eller något (vilket jag aldrig gör). Jag behöver frisk luft och dagsljus, men förra veckan när jag låg däckad i en förkylning så tog jag mig till Konsum Oxbacken för att handla lite och då höll jag på att falla ihop i kassan av yrsel, synen blev grusig och hörseln försvann. Så den här gången bestämde jag mig för att inte göra några såna dumma grejer. Det är en ansträngning att ta mig till och från toaletten. Så nu är det bara att gilla läget, datorn och tv:n är mina bästa vänner!

Usch vilket gnälligt inlägg, hoppas på ett bättre humör i morgon!

//J

2 kommentarer:

Anna N sa...

Johanna! Du hör väl av dig om du behöver hjälp med något, handling eller så? kramar

Johanna sa...

Tack fina du för omtanken! Kram