tisdag 23 december 2008

Det borgerliga högmodet

Okej, tandborstningen får vänta. Kollade in blondinbellas blogg och såg att hon listat Mona Sahlin som inne, hon hakar ju på den borgerliga retoriken just nu som går ut på att Mona Sahlin agerar valarbetare åt den borgerliga regeringen. Så här tänker jag, jag tycker att det är en oerhört nonchalant attityd som blondinella, Maria Abrahamsson med flera kör med nu, inte mot S för ärligt talat är det ganska få i S som bryr sig om vad de tycker om vår partiledare, däremot är det nonchalant mot väljarna. Sverige är i en kristid, förtroendet för regeringen ökar alltid i kristid, den stora frågan är hur väljarna kommer att se på regeringen när vi känner av effekterna av regeringens brist på adekvata åtgärder. Dessutom är Socialdemokraterna fortfarande Sveriges största parti, med störst förtroende av väljarkåren, jag kan tycka att även borgarna borde kunna använda sig av en smula ödmjukhet när de funderar på varför opinionen ser ut som den gör, och framförallt en insikt om att det är 2010 som räknas, och varken Maria Abrahamsson eller blondinbella vet hur det blir då! Så kom igen nu, lite ödmjukht, förlorar ni valet (jag tänker inte låtsats att jag vet hur det går även om jag kommer göra mitt bästa för att ni ska förlora) så blir fallet mycket hårdare ju högre hästar ni sitter på!

/J

Inga kommentarer: