söndag 21 december 2008

Jul jul strålande jul

Jag börjar verkligen känna av en härlig julstämning. Trots att jag själv inte gör någonting av det klassiska. Jag pyntar inte, skickar inte julkort, lagar ingen mat och handlar inga julklappar. Jo barnen får julklpappar av faster, och brorsan och svägerskan får naturligtvis. Men i övrigt så tonar jag ner det mesta. Och det är nog det som gör det för mig, jag kommer fokusera på kärlek och vänskap. På tisdag ska jag träffa vännerna hemma hos fina A på glöggmys, på julafton ska jag vara med bästa familjen (brorsan, svägerskan och barnen), och sedan på kvällen ska jag och vännerna på midnattsmässa i domkyrkan. På torsdagen blir det annandags-bandy med C!

Det ska bli så himla mysigt!

Nu ska jag kolla in en julfilm! Jag älskar jul-tv och det har jag gjort sen jag var barn, jag är lite ledsen över att de flyttat Ivanhoe till trean, eftersom att jag inte har den, men jag får försöka smöra in mig hos brorsan kanske :)

Inga kommentarer: