torsdag 25 december 2008

Home again

Kl. är 00.30 och jag har precis kommit hem. Dagen har varit jättefin! Vi har umgåtts, skrattat och haft det bra. Maten var grymt god, jag har ätiti ål för första gången i mitt liv, och det var gott! Smakar som väldigt salt fisk, jättegott! Kvällen avslutades med julnatssmässa i domkyrkan med vännerna. Jättefint verkligen och jag känner mig helt upplyft efteråt! Det bästa är utan tvekan mina fantastiska brorsbarn. A har härjat runt helt galet uppspelt och W har försökt hänga på trots öroninflammation. Paketen var nog deras höjdpunkt, vi frågade A: ska vi öppna paket? Och hon tittar med världens största tindrande ögon, och nickar i takt med sina ja ja ja. Helt fantastiska är de!

Nu ska jag sova gott och njuta av den härliga känslan i magen!

Sov gott ni också!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra med ål. Det är ju faktiskt helt absurt att det serveras. Det är ju bara en av världens mest akut utrotningshotade arter.

Jättegott, verkligen. Kvällens lästips är "Tyst hav" av Isabella Lövin.

Anonym sa...

"Ålen är upptagen på Rödlistan som Akut hotad (CR) på grund av en dramatisk minskning av beståndet. Enligt uppskattningar är beståndet nere på 1 % av det på 1970-talet."

Johanna sa...

Tack Lovisa. Jag hade faktiskt ingen aning om det. Men nu vet jag.

/Johanna