lördag 13 december 2008

Himlen kan vänta

Jag har hört flera prata om SVT serien Himlen kan vänta men jag har inte kollat själv, nu kollade jag in avsnitt 2 i SVT play och är starkt berörd. Det handlar om några några olika människor som har cancer. En man hade fått beskedet att han hade mindre än ett år kvar att leva, han gick med på cellgiftsbehandling och efter 5 månader träffade reporten honom igen, hon sa att han såg ut att må väldigt bra och hans svar var: cellgifterna har inte hjälpt till hundra procent, men de kanske ger mig ett eller två år. Och han sa det med skinande ögon. Han såg lycklig ut. Jag tycker att det är helt fantastiskt att han klarar av att se det på det sättet. Jag har ingen aning om hur jag skulle reagera men jag hoppas att jag skulle få lite av det han har, kärleken till livet och lyckan över att kanske få ett par år till!

Se den om du inte har gjort det!

//J

2 kommentarer:

Martin sa...

du använder både facebook och bloggar vad modern du har blivit.. eller du kanske alltid var det. Själv undrar jag om att kasta skor på politiker kommer bli lika populärt som pannband...

Johanna sa...

:) Jag vet, helt galet modern!

Och jag klurar på om det verkligen är meningen att man ska hinna kasta två skor på presidenten innan secret service reagerar!