måndag 22 december 2008

Monteringsdags

Hoppade upp ur sängen i morse (i alla fall när jag vaknat till tillräckligt för att komma ihåg att jag skulle få besök tidigt) för snabbt få i mig frukost så att jag skulle få lite energi till att städa. Ni förstår hur stort behov av städning det finns när jag har bloggat om det i flera dagar, och då är jag långt ifrån pedant eller så. Anyway så kom soffan vid halv 10 snåret. Nu står den i kartong i hallen, jag ska flytta på lite ouppackade kartonger och damsuga innan jag börjar montera, men sen jäklar! Jag brukar inte vara ett snille på det här med montering av IKEA-möbler men jag ska göra mitt allra bästa.

Övriga planer för dagen är inte så ambitiösa, det blir vila och plugg. Jag har ju en superhärlig glöggkväll att se fram emot imorgon, då vill jag vara tokfrisk så att jag kan hänga med fina vännerna! (Jag behöver väl inte skriva att det blir totalt 100% alkoholfri saftglögg?)

Vi pratade om det där igår jag och en vän, jag har inga problem med att tacka nej till akohol, jag har heller inga problem med att ange skälet, att jag är nykter alkoholist. Jag begär eller önskar inte heller att andra ska ta extra hänsyn till mig vid fester och sånt. Det behövs helt enkelt inte, jag klarar mig bra med cola, vatten eller vad som helst som är alkoholfritt, och jag har inga problem med att umgås med vänner som dricker. Det som däremot är lite kul nu vid julen är att varje gång jag (och min vän som jag pratade om detta med) blir bjudna på glögg så inträffar detta:

Jag: Är den alkoholfri?
Bjudaren: Ja
Jag: Helt alkoholfri? Saftglögg alltså?
Och här blir personen osäker och behöver kolla extra på förpackningen. Ibland är det ingen alkohol men ibland är det typ 0.4 % eller så. Jag dricker överhuvudtaget inte alkohol och därmed ingen lättglögg. Sist jag blev bjuden var på 50 årskalaset i lördags. Då nöjde jag mig med att säga, nej tack jag dricker inte glögg :)

Så kan det vara :) Nu ska jag dammsuga!

Hej svejs!

Inga kommentarer: