torsdag 3 november 2011

Veckan med stjärnglans

Imorgon fyller jag år. I mig finns en känsla av stjärnglans och magi inför födelsedagen, det har det alltid gjort. Det är samma sak med julen. Kontrasten har tidigare varit total eftersom att de här dagarna oftast gav ångest när jag var liten och ung vuxen. Men på senare år har jag gjort om dem till att bli fina och magiska och precis så som jag vill ha dem. Eller i alla fall födelsedagen, jag jobbar fortfarande på det där med julen. Jag älskar att ha en födelsedagsvecka. Varje gång jag ser vilket datum det är blir jag pirrig i magen och tänker att snart är det dags. Och nu är det verkligen snart dags. Jag ser verkligen fram emot att få fira dagen jag föddes.

Jag ser fram emot en ganska lugn födelsedag med kalasfix med svägis och häng med bästis och liten gudson. Och sen ser jag förstås fram emot lördagen som innebär bakning med bästa Anna och Amelie och sedan kalas med familj, släkt och vänner.

Jag tror att det som gjort knepet är att jag inte längre förväntar mig saker. När jag var liten blev jag besviken för att min pappa och min mormor glömde bort att jag fyllde år och för att vi sällan hade råd att få mycket eller dyra presenter, eller ha stora kalas.

Nu har jag givit upp med mormor, pappa finns inte och presenter är inget jag behöver längre. Istället har det varit viktigt för mig att få ha alla jag bryr mig om nära, och det får jag! Jag känner mig så lycklig när jag tänker på alla vänner som kommer!

Det är riktig lycka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ingen vanlig dag för det är dagen före Svägis födelsedag!