tisdag 10 januari 2012

Att ha en fanclub

Jag: Mamma, jag vill fråga en grej. Tycker du att det är konstigt av mig om jag väljer att läsa i två år till?
Mamma: Nej, bara du inte hoppar av nu!

Konversationen kanske inte återberättas lika fint som det kändes. Men jag är så glad över allt det stöd som jag runt omkring mig. Alla som hejar på mig och vill att jag ska klara av mina studier. Det är så fint att jag nästan vill gråta en skvätt.

För mamma är det stort att jag pluggar. Det är en dröm vi delar och jag håller på att få den uppfylld.

Även om det är mitt liv så är det så att min omgivning påverkas av mitt val. Särskilt mamma, Fredrik och Johanna som hoppar in och lånar ut pengar när det är som tuffast, och som stöttar och kommer med hejjarop när det är tungt, som förstår att jag isolerar mig i tentaperioder och som lyssnar på alla min utläggningar när det går bra.

Jag blir rörd nu eftersom att jag överväger en masterutbildning. Och allt jag får är stöd och hejjarop. Ni är bäst.

3 kommentarer:

Marinus sa...

Hej Johanna
Kul att det fortsättningsvis går bra med studierna.
Jag blir nyfiken om vilken master du har sneglat mot, jag har själv tänkt att en master kanske inte är så tokigt.

Inte för att vi kommer att hitta någon arbetsgivare som är villig att betala för den extra mastern men för att det är roligt att studera och en ganska behaglig livssituation.

Jag skulle vilja gå Göteborgs Universitets Master om Männskliga rättigheter, eller Master Social Work and Human Rights. Men problemet är att Göteborgs Universitet ligger där och inte här, och jag är här. Dessutom har jag väl inte riktigt betygen för att bli antagen.
Får fortsätta fundera en stund till, ha det bäst.
Marinus

Anonym sa...

Klart du ska plugga vidare <3

PJ

Anonym sa...

Du är så himla himla bra. Klart vi hjälper dig med det vi kan, vad har man annars en familj till?:) du kommer klara det galant! Kram från oss!<3