måndag 23 mars 2009

Vilken helg!

Nu har jag sovit en hel natt. Lite mer faktiskt. Planen idag är att bara ta det superlugnt. Hänga hemma till 17 när det är dags att fira bandygrabbarna på torget! Sen blir det step i kväll.

Helgen var grym. C och jag gjorde oss vackra hemma hos mig innan det stora kalaset. SSU distriktet i Västmanland fyllde 90 år och det firades på bästa möjliga sätt. Med gamla ordföringar och ombudsmän tillsammans med dagens aktiva SSUare. Kvällen inleddes med en samtalspanel som pratade gamla minnen blandat med tips och råd för framtiden. A gjorde ett strålande jobb som samtalsledare!

Sedan blev det middag och musik. Två lysande trubadurer som sjöng och spelade några grymma egenskrivna låtar och en hel del gamla arbetarrörelse-sånger. Jag som inte sjöngt tillsammans med andra SSUare på länge njöt i fulla drag. Det var en toppenkväll helt enkelt!

Söndagen inleddes med en liten försovning och sedan DÅK. Återigen en väl arrangerad årskonferens. SSU Västerås är verkligen på g, jag brukar ta mig som uppgift att försöka peppa några yngre förmågor att våga ta plats i talarstolen men det var i det här fallet helt onödigt. De var redan förberedda och engagerade att gå upp och föra sin talan. Grymt!

Nu ser jag fram emot jubileumsskriften som kommer under året!

Inga kommentarer: