tisdag 10 mars 2009

Pluggoro

Jag tänkte skriva ångest, men jag kände att det var lite oärligt. Jag har sällan ångest nu för tiden. Men oro har jag ibland. Och nu fick jag ett sådant tillbaka-till-verkligheten-slag-i-magen. De ringde från Miroi och frågade hur jag vill göra med religionskunskapen som jag aldrig ens hann köra igång med innan den var slut. Förr i världen hade jag låtit bli att svara i telefon. Men eftersom att jag är en lite mer ansvarsfull Johanna nu för tiden med ett samvete som säger ifrån när jag gör dåliga saker så ringde jag upp. Och jag sa att jag kör igång med religionen på måndag. Vilket innebär 3 kurser kvar innan slutbetyget. Egentligen inget problem, men oron finns där ändå. Ska jag hinna? Kommer jag orka? Eller kommer jag balla ur. Om jag tittar på facit från det här året som gymnasiestudent så är svaret Ja jag kommer hinna, Ja jag kommer orka, Nej jag kommer inte balla ur. Men om jag titta på facit från mina tidigare år är på jorden så är svaren de motsatta. Titta på facit från det här året alltså. Så fixat!

Nu ska jag i alla fall läsa lite etik, så att jag inte misslyckas på provet som skrivs 14.20 idag. (Eller det skrivs inte, det görs muntligt via webkamera med lärare på andra sidan datorn)

//johanna

Inga kommentarer: